loading...

وب سایت ها

بازدید : 159
پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 18:11

طراحی باشگاه مشتریان برای یک شرکت می‌تواند مزیت‌های بسیاری به همراه داشته باشد. طراحی اصولی باشگاه مشتریان در واقع بستری را فراهم می‌آورد تا مخاطبان گذری به مخاطبان وفادار، حامی و مدافع برند تبدیل شوند. طراحی باشگاه مشتریان باید با ظرافت و دقت بالایی انجام شود تا بتواند به آنچه مخاطب در پی آن است، به خوبی پاسخ دهد. در صورتی که این طراحی به درستی انجام نشود، علاوه بر هدر رفتن زمان و هزینه باعث دلزدگی مخاطبان نیز خواهد شد. در ادامه با روش‌های طراحی اصولی و کارآمد باشگاه مشتریان بیشتر آشنا خواهید شد.

باشگاه مشتریان چیست؟

قبل از هر چیز، بهتر است تعریف مختصری درباره باشگاه مشتریان داشته باشیم. باشگاه مشتریان در واقع به معنای گردهم آوردن مشتریان یک مجموعه یا یک برند تجاری در کنار هم است. این گروه توسط مجموعه‌هایی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و … تشکیل می‌شود.

تاریخچه باشگاه مشتریان

در اوایل قرن نوزدهم شرکت آمریکایی یونیون تی از مفهوم باشگاه مشتریان استفاده کرد. این شرکت با تهیه کوپن‌هایی آن‌ها را در ازای هر خرید و متناسب با حجم خرید بین مشتریان خود توزیع کرد. مشتریان با جمع آوری و ارائه این کوپن‌ها می‌توانستند کالاهای بعدی مورد نیاز خود را با تخفیف بیشتری خریداری کنند. پس از این اتفاق شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دیگری نیز با روش‌های نوآورانه سعی در ایجاد وفاداری مشتریان خود کردند که از نمونه‌های موفق آن‌ها می‌توان به شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت اشاره کرد. امروزه باشگاه مشتریان نیز با گذر زمان و بر پایه فناوری‌های نو به پورتال باشگاه مشتریان تبدیل شده و توانسته با حضور خود اطلاعات بسیار خوبی در اختیار مدیران قرار دهد.

هدف از طراحی باشگاه مشتریان

مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف از طراحی باشگاه مشتریان ایجاد ارتباط دو طرفه با مشتری و منافع مشترک است. با طراحی چنین باشگاهی مشتریان می‌توانند با تکیه بر نظر دیگر مشتریان نسبت به خرید کالا یا خدمات شرکت مورد نظر اقدام کنند. همچنین هدف دیگر از طراحی چنین باشگاهی موضوع داده کاوی (data mining) است. با استفاده از چنین امکانی می‌توان مشتریان را به خوبی تجزیه و تحلیل کرد و اطلاعات مختلفی درباره رنج سنی، جنسیت، تحصیلات، منطقه سکونت و … آن‌ها به دست آورد.

طراحی باشگاه مشتریان موفق و کارآمد

طراحی باشگاه مشتریانی که به خوبی عمل کند، نیازمند طی کردن سه مرحله است که این مراحل عبارتند از:

  1. مشخص کردن یک هدف واحد
  2. تعیین مسیر مشتریان جهت رسیدن به هدف
  3. ارائه ترفیع و امتیاز برای تشویق مشتریان

منبع : طراحی باشگاه مشتریان گروه چتر نیلی

طراحی باشگاه مشتریان برای یک شرکت می‌تواند مزیت‌های بسیاری به همراه داشته باشد. طراحی اصولی باشگاه مشتریان در واقع بستری را فراهم می‌آورد تا مخاطبان گذری به مخاطبان وفادار، حامی و مدافع برند تبدیل شوند. طراحی باشگاه مشتریان باید با ظرافت و دقت بالایی انجام شود تا بتواند به آنچه مخاطب در پی آن است، به خوبی پاسخ دهد. در صورتی که این طراحی به درستی انجام نشود، علاوه بر هدر رفتن زمان و هزینه باعث دلزدگی مخاطبان نیز خواهد شد. در ادامه با روش‌های طراحی اصولی و کارآمد باشگاه مشتریان بیشتر آشنا خواهید شد.

باشگاه مشتریان چیست؟

قبل از هر چیز، بهتر است تعریف مختصری درباره باشگاه مشتریان داشته باشیم. باشگاه مشتریان در واقع به معنای گردهم آوردن مشتریان یک مجموعه یا یک برند تجاری در کنار هم است. این گروه توسط مجموعه‌هایی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و … تشکیل می‌شود.

تاریخچه باشگاه مشتریان

در اوایل قرن نوزدهم شرکت آمریکایی یونیون تی از مفهوم باشگاه مشتریان استفاده کرد. این شرکت با تهیه کوپن‌هایی آن‌ها را در ازای هر خرید و متناسب با حجم خرید بین مشتریان خود توزیع کرد. مشتریان با جمع آوری و ارائه این کوپن‌ها می‌توانستند کالاهای بعدی مورد نیاز خود را با تخفیف بیشتری خریداری کنند. پس از این اتفاق شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دیگری نیز با روش‌های نوآورانه سعی در ایجاد وفاداری مشتریان خود کردند که از نمونه‌های موفق آن‌ها می‌توان به شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت اشاره کرد. امروزه باشگاه مشتریان نیز با گذر زمان و بر پایه فناوری‌های نو به پورتال باشگاه مشتریان تبدیل شده و توانسته با حضور خود اطلاعات بسیار خوبی در اختیار مدیران قرار دهد.

هدف از طراحی باشگاه مشتریان

مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف از طراحی باشگاه مشتریان ایجاد ارتباط دو طرفه با مشتری و منافع مشترک است. با طراحی چنین باشگاهی مشتریان می‌توانند با تکیه بر نظر دیگر مشتریان نسبت به خرید کالا یا خدمات شرکت مورد نظر اقدام کنند. همچنین هدف دیگر از طراحی چنین باشگاهی موضوع داده کاوی (data mining) است. با استفاده از چنین امکانی می‌توان مشتریان را به خوبی تجزیه و تحلیل کرد و اطلاعات مختلفی درباره رنج سنی، جنسیت، تحصیلات، منطقه سکونت و … آن‌ها به دست آورد.

طراحی باشگاه مشتریان موفق و کارآمد

طراحی باشگاه مشتریانی که به خوبی عمل کند، نیازمند طی کردن سه مرحله است که این مراحل عبارتند از:

  1. مشخص کردن یک هدف واحد
  2. تعیین مسیر مشتریان جهت رسیدن به هدف
  3. ارائه ترفیع و امتیاز برای تشویق مشتریان

منبع : طراحی باشگاه مشتریان گروه چتر نیلی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 214
  • بازدید سال : 460
  • بازدید کلی : 14137
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی